Wat gaan we doen?


Week 1; Bewustwording

Je maakt onbewuste gedachten bewust. Aan welke overtuigingen hou jij je 

misschien al jaren vast, waardoor je tegen gehouden wordt? 

Week 2; Bedenkingen

 In deze week word je ervan overtuigd dat de oude gedachten niet kloppen 

en dat ze jouw geluk in de weg staan. Je neemt hiervan afstand. 

Week 3; Bekrachtigen

Samen formuleren we een nieuwe gedachte die jou leert omgaan met tegenslag 

maar ook het beste gedrag in je naar boven gaat halen.

Week 4; Beheersen

De nieuwe gedachte wordt toegepast in de praktijk met diverse oefeningen. 

Ook de mensen om jou heen kunnen nieuw gedrag gaan versterken.

Hoe gaan we dat doen?

Het is een geheel vernieuwde werkwijze van de RET methodiek. Kortdurend en krachtig. 
Want therapie blijft het wel. Gelukkig maar, aangezien jouw zelfkritiek of verdriet niet verholpen is met een filtertje of extra likes. RET is een methodiek die jou grip op je emoties geeft. 


Je gaat leren hoe je rationeel reageert in verschillende emotionele situaties. Rationeel reageren is niet zonder emotie! Je veranderd bijvoorbeeld groot verdriet naar een teleurstelling. Dit is een gezonde emotie die je nodig hebt om iets te verwerken. 


Onze contacten gaan via WhatsApp, zijn dagelijks en zijn vaak kort en krachtig. Doordat we vaker contact hebben, is jouw resultaat sneller bereikt. Je leert je goed aanvoelen wat voor jou persoonlijk werkt en welke stappen je kunt nemen.  

Je investeert in langdurig resultaat.